En ole vielä tänään aloittanut, kun en tohdi ennen kymmentä ruveta kolistelemaan. Lujassa istuu tuo luterilainen kohteliaisuus, että "ei ennen kirkonmenoja" - vaikka ei kai arkisin mitään kirkonmenoja olekaan? Nyt tarvitsen kyllä neuvoja ikkuna- ja oviaukkojen tekemisessä. Periaatteessa tiedän, miten ne tehdään, mutta käytäntö voikin osoittautua vähän toiseksi. Miten te muut teette, poraatteko ensin kulmiin reiät ja sitten sahaatte? Pelkään pahoin, ettei minulla ole sopivaa sahaa saatika sitä poraa  - millähän ne reiät sitten nyrhisin...Taitaa tässä vaiheessa tulla jo heti tauko rakentamiseen. Ja koska olen päättänyt edetä kerros kerrallaan, minulla ei ole harmainta aavistustakaan miten taloni tulee nousemaan alimman kerroksen jälkeen. Aika näyttää. Ja portaita en taida edes yrittää tehdä.

Kirpparilla on yksi myyntipaikka, jossa saattaisi olla tarvitsemiani työkaluja. Tosin siitä paikasta ostaminen sotii vähän periaatteitani vastaan, kun siinä myydään uutta kamaa, ei varsinaista kirpputoritavaraa. Mutta hätä ei lue lakia. Olen jo monta kertaa katsellut siellä sitä ilmastointiteippiäkin, mutten koskaan ostanut sitä. Nyt voisi olla sen vuoro. Wooper, varmaan ajattelit minua sen vuoksi, että mm. jouluvitriinin lapsista pienempi tyttö on alunperin avaimenperästä vapautettu nukke, muistaakseni asematunnelin Euronkaupasta ostamani (sitä myymälää ei enää ole tai se on eri paikassa).

Mutta mitä on tapahtunut Maaritin blogille? Kun haen blogilistalta, saan tulokseksi kaksi blogia, bookmarkeissani on linkki siihen versioon, jota ei ole päivitetty joulukuun viimeisen päivän jälkeen - tai ainakin siltä vaikuttaa. Tietääkö joku?