Vaihdoin eilen mullat kaikkiin viherkasveihini ja rakensin rautaisen hellan Vihervaaran keittiöön. Täytyi ikäväkseni tinkiä ensin ajattelemastani järjestyksestä, mutta silloin ei keittiöön olisi mahtunut pöytää ja tuoleja. Joten hellan paikka on siis tässä.

Valotukset taas ihan pielessä...Hyllyn yläpuoli näyttää siltä kuin en olisi maalannut sitä ollenkaan mustaksi, vaikka olen kyllä. Mutta minua yskittää niin paljon, että hyvä kun tuli tämmöisiäkin kuvia.

Hellan viereen askartelin pienen hyllykön purkkeineen. Sen valmistuttua minua alkoikin palella aivan hillittömästi. Makasin sängyssäni kolmen peitteen alla ja vielä ylimääräinen fleece yöpaidan päällä, ja tuntui kuin jalkani olisivat kaikesta huolimatta olleet jää-ämpärissä. Yö kului kummallisessa horteessa ja aamulla oli pakko lähteä työvoimatoimistoon työnhakua uusimaan, vaikka joka askeleella sattui kaikkialle. Luulin jo, ettei tautiaalto koskaan ehtisi meille asti, mutta alkuviikosta sairasti Jaakko, ja nyt sitten minä. Kumma kyllä olen silti melko pirteä - pitääkö koputtaa puuta, kun uskallan toivoa pääseväni vähällä tällä kertaa.