Juuh, kyllä pisti vihaksi koko banned-jupakka. Pistää vieläkin. Muutaman sähköpostiviestin luettuani sain selville, ettei vika suinkaan ollut vuodatuksessa vaan internetpalveluiden tarjoajassa eli operaattorissa. Selitys oli monipolvinen ja sekava noin äkikseltään luettuna, enkä kyllä aio sitä uudestaankaan lukea. Meni maku koko touhusta. Mutta kun jälkikäteen muistelen, niin saattaisi mulla olla vähän hampaankolossa operaattoriakin vastaan. Alkukesästä nimittäin näin laskusta, että olen nyt maksanut tietokoneeni kokonaan eli tämä on ihan ikiomani nyt. Nettiyhteys sen sijaan alkoi reistailla heti kohta tämän havainnon jälkeen. Pitkin kesää meidän yhteytemme toimi moitteettomasti noin joka kolmas kerta, kun koneen avasin. Tämän tästä olemme joutuneet korjailemaan yhteyttä, viimeksi eilen. Voisihan silläkin olla jotain osuutta asiaan. Kerran sain tekstiviestin, jota en oikein ymmärtänyt: operaattori kertoi lähettävänsä minulle tekstiviestin, joka koski nettiyhteytemme huonoa toimivuutta. Siis oliko tuo se viesti vai pitikö minun vielä erikseen odottaa uutta viestiä? Toki olin itsekin huomannut, ettei yhteys toimi niin kuin pitäisi...Hohhoijaa. Mietin yhä uuden blogin perustamista muualle kuin vuodatukseen (vaikkei mikään olekaan sen vika), mutta jos ip-osoitteet kuitenkin törmäilevät jossakin "osoiteavaruudessa" entiseen malliin, ja saatan uudestaan saada jonkun häirikön kieltolistalla olevan ip:n, niin enpä tiedä. Maksaneeko vaivan.