Parisen päivää taaksepäin kauppamatkalla ajattelin tai paremminkin pohdin ääneen, että ottaisinko myyntipaikan Nukke- ja nallemarkkinoilta myös tänä vuonna. En oikein "nähnyt" itseäni siellä pöydän takana, enkä edes tiedä millaisia tavaroita tällä kertaa myisin - viimevuotisesta jäljelle jääneitä vai jotakin uutta? Muutaman tunnin kuluttua Riikamari Paakkunainen soitti ja kysyi, olenko tulossa markkinoille. Nyt minulla on sitten kokonainen myyntipöytä käytössäni, mutta ideat myytävistä aika vähissä. Kaikenlaista tavaraahan kertyy koko ajan, olen haahuillut milloin minkinlaisen näpertelyn parissa, mutta mitään kokonaisajatusta minulla ei ole. Täytynee tehdä jonkinlainen kartoitus siitä, mitä on jo valmiina ja mitä vielä voin tehdä. Pikkuisen olen hurahtanut niihin silityslautoihin ja -rautoihin, ne ovat nopeita valmistaa (jos ja kun liikun vaatimattomammalla tasolla kuin Wooper, joka rakensi oikeasti toimivan silityslaudan - siis sellaisen mikä taittuu kauniisti kokoon). No, onhan tässä vielä aikaa kehitellä.

Tänään on koululla ensimmäinen vanhempainilta, ja viidesluokkalaisten äitien on perinteisesti ollut tapana huolehtia kahvituksesta. Olen lupautunut buffettiin rahastamaan, koska olen surkea leipomaan ja vielä vähän yksikätinenkin. Tosin pakastepullatkin kelpaisivat kuulemma, mutta innokkaita leipojia ilmoittautui muutenkin jo tarpeeksi. Tarkoituksena on myös ideoida ja toteuttaa leirikoulun rahankeruu, joten vilkkaalta tuntuu tämä syksyn alku.