joskus siltä, että tavaraa kertyy nurkkiin aivan älyttömästi? Olen viettänyt koko päivän tähän kirjoitukseen asti karsimalla ja lajittelemalla ja roskiin heittämällä kaikkea nukkekodin irtainta, huonekaluja, pikkuesineitä, kasveja, mattoja, vuodevaatteita jne. jne. Roskiin olen siis heittänyt vain todellakin sinne joutavaa sälää, mutta tuntuu kuin kama ei vähenisi ollenkaan! Olen kysynyt itseltäni, miksi, miksi ihmeessä säilön kaapeissani tavaraa, jota en edes aio käyttää. Nyt olen päättänyt luopua kaikista niistä huonekaluista, jotka eivät koskaan päätyneet yhteenkään nukkekotiin. Vielä olen kahden vaiheilla, laitanko tavarat myyntiin Huuto.netissä vai otanko vain kirpputoripaikan. Huuto.netissä niistä saattaisi saada paremman hinnan, mutta kirppis on lähellä ja pienemmän vaivan takana. Vai mitäköhän minä teen...? Sitten on jäljellä vielä epälukuinen määrä kaikenlaisia roomboxeja, jotka keräävät pölyä kaapin hyllyillä. Mitähän minä niille teen - riivonko irti kaiken käyttökelpoisen (ja säilön taas komeroon) vai yritänkö myydä nekin?

Tämä saattaa nyt vaikuttaa siltä kuin olisin lopettamassa harrastukseni, mutta sitä en tarkoita, en millään muotoa! Kun en ole tähän mennessä löytänyt mieleistäni nukketaloa, olen tyytynyt valmistamaan pienesineistöä ja tuunaamaan valmiita huonekaluja tai tekemään kokonaan uusia. Pikkutavaran tekeminen on itseasiassa kivempaa kuin nukkekodin sisustaminen, minusta on hauska ajatella ja kuvitella, mihin valmistamani esine joskus päätyy ja millaisen kodin se saa - jos saa. Ja täytyyhän välillä tehdä tilaa, että voi taas hankkia lisää kamaa. Tässä harrastuksessa on kyllä jotakin ihan hiukan vinksahtanutta ;)